Ny lägenhet

Det visade sig att beslutet att säga upp min lägenhet trots att vi inte hittat någon ny, var helt korrekt. För nu har vi nämligen hittat en. :)


Det är i huset vid pilen ska vi bo!

För er som inte är riktigt hemmastadd med Östersund ovanifrån så ligger lägenheten på Köpmangatan i stan. Kontraktet är dock inte påskrivet ännu, men utgångspunkten är att inflytt sker första januari. Det känns ju jäkligt bra eftersom att min lägenhet är uppsagd till årsskiftet, så då slipper vi dubbelhyra. Det kan vara så att vi kan flytta in tidigare om den som ska ha min lägenhet kan flytta in tidigare. Men oavsett när flytten blir kommer det bli tufft med tanke på att det är två lägenheter som ska tömmas, på en dag.

Anmälningstiden på min lägenhet gick ut igår. Så snart ringer det nog någon och vill titta på den. Det betyder STÄDA! Själva lägenheten är hyfsat lättstädad, men inte skrubben. Det finns inte ens en stig in där längre. Inget skämt.
Det är förresten något som är lite negativt med den nya lägenheten. Det finns inte särskilt mycket förvaringsutrymmen. I like förvaringsutrymmen. Får se hur vi löser det.

Så no more Torvalla. Det blir bra det. Det är lite roligt att Emma flyttar samtidigt. Känns lite som slutet på en era. :) En turbulent era.

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis gumman!! Så himla roligt att ni fick den!:D Jag tycker att det är skönt att vi båda flyttar samtidigt. Om du skulle flyttat innan mig så hade jag nog känt mig lite ensam och övergiven. Men nu slipper vi ju det! haha:) Pöss!

2011-10-20 @ 20:17:19
Postat av: Z

Nej men gud, säg inte så, gud va hemskt det lät. Torvalla "slutet av en era". Älskade att bo där, vill bo där när jag flyttar hem igen... men knappast själv, gud... det kommer verkligen aldrig mer bli som det en gång varit...

2011-10-26 @ 17:04:41
URL: http://awomantolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0