Kök i ny tappning

Skicket på Simons lägenhet rent standarmässigt har genom åren varit under all kritik. Vi har ju gjort lite justeringar och tapetserat i både hall och vardagsrum, vilket var ett bra lyft. Men köket har inte fått någon omsorg alls. Vilket behövs. Vem sätter våtrumstapet i både hall och kök egentligen? Jag har två teorier. Antingen har det varit ett slakteri eller bordell. Men jag tänker inte lägga mer energi på det för det är naaasty either way.

Simon har i allafall gjort slag i saken och börjat renovera i köket. Tanken är att både väggar, golv och kakel ska fixas. Med lite tur kanske gubben uppepå kan komma med ett bidrag till golvet. Men det känns tveksamt för han är snålare än fan själv.

Fas ett var väggarna. Jag måste säga att grabbarna (Simon, Tor och Fred) har gjort ett gediget underarbete. Satan vad dom har kämpat. Jag gled in på slutändan när det väl var dags för tapetval. Det var tapetserardags i lördags och jag var första väggavtorkare. Simon och Fred fick ta slitgörat.



När vi var på Fresks tidigare på dagen hade Simon sedan länge haft siktet på en grön tapet. Men sedan gjorde vi en helomvändning och det helt andra tapeter.



Jag måste säga att jag tycker att det blev hur schysst som helst. En jäkla skillnad från den tidigare våtrumstapeten. De gjorde ett fint jobb! Golv och kakel blir ett litet senare projekt tills att plånboken tillåter. Eller om gubben släpper till.

Tapetseringen inskränkte på min melodifestivalkväll. Men när vi var klar hann jag se snabbreprisen i alla fall. De två jag tyckte skulle gå vidare, efter den lilla titten, gjorde det. Så jag känner mig nöjd. Bättre lycka i morgon. Men då är det dop i stora kyrkan för Bella och efteråt är det dopöl som gäller, så man får se hur sent vi kommer hem.

By the way. Det sägs att det bara är en vecka kvar på parasitskitvattnet. Fy faen vad gött. Det kanske man ska ta och fira med en semla. Ja varför inte?


Kommentarer
Postat av: Z

Men gud Anneli vad smal du har blivit! Såg att du fick tag i Cubuströjan, den va skitsnygg i rosa ju! Jag gillar min svarta, använder den jämt. Du passa i rosa. Puss!!

2011-02-11 @ 16:09:18
URL: http://awomantolove.blogg.se/
Postat av: Susanne

Men vad häftigt alltså, det är ju bara halva du kvar! :) Du ser jättesnygg ut på bilderna!

Värst vad duktig du varit och bloggat på sistonne förresten, kul! :)

Hehe, jaaa visst ska det bli underbart att kunna dricka direkt ur kranen, slippa koka vatten för att skölja grönsaker osv osv!! Underbart!

Hoppas allt är bra med dig och att du också får en jättebra helg! Stor kram!

2011-02-11 @ 22:11:57
URL: http://caminandoporlavida.blogg.se/
Postat av: MoA

Endast två saker kan sägas om detta... FAN VA SMAL DU ÄR!!! =0) Och sen.. det som inte kan firas med en semla är inte värt att fira. ;0)

2011-02-19 @ 18:51:32
URL: http://hellica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0