Rock til' you drop

Jag har för en tid sedan köpt en rockring. Jag har som liten aldrig varit en sådan som har behärskat konsten att rocka rockring. Utifrån det förstår jag faktiskt inte varför jag trodde att detta skulle ha förändrats nu.

MEN! Tro't eller ej, efter otaliga, misslyckade försök har jag faktiskt lyckats lära mig att få till svingen så pass att ringen snurrar några fler varv än de som per automatik blir när man kastar runt den.

Under lärotiden upptäckte jag en annan stor nackdel. Det gör ju asont! Inte bara i magmusklerna, som för övrigt får jobba hur mycket som helst, vilket ju är meningen. Utan överallt där ringjäveln tar i.

Jag kikade på min stackars ömmande midja dagen efter jag hade börjat rocka. Det såg ut som att jag hade blivit misshandlad.



Det kanske inte syns så väl på bilden, men blåmärket var knytnävestort och gjorde skitont. Jag läste på internet att detta är normalt och att det slutar göra ont/ge blåmärken efter ett par veckors användning. Jaha? What's up with that?

Well well. Numer gör det bara hyfsat ont. Det går att leva med. Jag tycker faktiskt att det är ganska roligt. Dessutom får musklerna jobba och man kan göra det framför tv'n. Bra combo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0