I väntans tider

För nån månad sen fick jag en lapp i min brevlåda där det stod att mitt badrum skulle renoveras i höst. Starten skulle ske mellan vecka 39 och 45. Förra veckan kom en till lapp där det stod att de skulle påbörja just min renovering under vecka 46. Inför detta skulle jag tömma badrummet på personliga tillhörigheter och se till det gick att komma fram till vattenreglaget i skrubben.

I söndags när jag var sliten, djävulskt trött och nyligen hemkommen från forum och pappa, tömde jag hela badrummet och har i veckan levt i tron om att de kommer vilken dag som helst. Ingen har varit här ännu och jag tvivlar på att de dyker upp i morgon. Jag gissar att de, med lite tur, kommer under vecka 47. De kanske bara skrev fel på lappen, vad vet jag. När de börjar spelar egentligen ingen roll för mig. Det ska bara bli skönt att få det omgjort.

MEN! Blir det inte klart före jul blir jag förbannad. Det ska tydligen ta mellan 4-5 veckor. Med lite snabb huvudräkning ser man att det IKKE finns utrymme för fler förseningar. Skulle det ändå bli det, kommer Östersundsbostäder få med mig att göra. Big time. Jag ville bara säga det.

Så här ser i alla fall mitt fina badrum ut idag.


Ljuvlig tapet, eller hur?


Jaja, den som väntar på något gott..

Idag har jag i allafall haft en himla bra och lagom dag. I morse gymmade jag och Emma, sen har vi varit på födelsedagsfika för Elias hos Maja och Ante. Det var jättetrevligt och vi fick godgod tårta. Sen blev det en liten glidartur på stan. Vi kikade förbi Videoteket, som nu har blivit Hemmakväll. Mycket gott godis fanns det.:)

Jag ber om ursäkt för detta otroligt menlösa inlägg. Men har ni lyckats läsa hit ner, får ni skylla er själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0