Planering

Snart är det jul. Jäklar vad tiden har gått fort. Det var ju nyss sommar. Eller det kanske var en sanning med modifikation. Det var juli i allafall. Folk omkring mig verkar ha lite panik inför att julen kommer så snart. Men jag tar det med ro och tycker att det ska bli myspys.

Jag älskar när man får sätta upp belysningen vid advent. Det blir så mysigt hemma då när det lyser lite överallt. Jag har väl i och för sig inga särskilda belysningar hemma, men ändå. Inför advent om två veckor är jag i dock på jakt efter svarta julgranskulor. Tips uppskattas gladeligen, ifall någon vet vart man hittar sådana. Det behöver inte vara fancy pants-kulor. Vanliga jäkla svarta plastkulor, fast lite fina mönster går också bra. Jag vet att jag är långt efter det svarta julmodet som var för något år sen, men någon liten kuljävel som inte kostar 60 spänn per styck, måste det ju finnas?



Det verkar i allafall som att vi har skaffat oss planer inför nyår. Som det ser ut just nu åker jag och Simon ner till Hudiksvall och firar nyår tillsammans med Robin och Madde i hennes föräldrars hem. Det tror jag kan bli himla trevligt. Man måste ju inte köra den gamla hederliga suparfesten varje år. Detta är vad jag förstår preliminärt, men jag tror att det är så gott som klaffat.

Runt julafton har jag ingen aning hur planen ser ut ännu. Det är ett sånt jäkla jidder varje år om vem som ska vara hos vem. Det är inte helt lätt när både Simon och jag har föräldrar på två-tre olika håll och alla vill att man ska komma. Det känns som man varje år spenderar större delen av julafton i bilen. Ingen julsnaps där inte. Men det löser sig nog. Det brukar ju göra det.

Kommentarer
Postat av: Stina

I år ska jag antingen tjursitta hemma med glögg eller sitta i solen med paraplydrink. Jag vill det senare men....

2010-11-16 @ 18:57:37
Postat av: A

Sälj glöggen och ta paraplydrinken vetja:)

2010-11-17 @ 08:09:25
URL: http://tabularasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0