Urkult 2010 i bilder

Som jag skrivit tidigare var Urkult 2010 hur härlig som helst. Jag hade så jäkla roligt. Vi kom i och för sig inte dit förrän på fredagen, men det var bra ändå!



Simon, Jens och jag åkte motorcykel dit och hem, jag övningskörde med Jens, och Linnea åkte bil efter. Det var väldigt behändigt att hon kunde ta all packning. Vi hade också så sjukt tur med vädret, det var så himla fint när vi åkte dit. Väl där umgicks vi bland annat med Lisa, Peter, Maja, Ante, P, Kepsen, Tor och Fred.

I år campade jag och Simon uppe på festivalcampingen. Det var jätteschysst där. Ganska dyrt men sköna människor och nära till allt. Dom hade ju för fasen också både dusch och vattentoa. Varför har vi inte gått dit de andra åren!? Lisa, Peter och co hade åkt dit redan i tisdags och hade med sig sitt palatstält. Det är extremt stort.





På kvällen kom en kvinna förbi campet och frågade om hon kunde lämna sin hund där en stund, så att den fick sällskap. Mira hette den och det gick bra först, i ca tio minuter, sen satte hon igång och gnällde och ylade så hela campingens befolkningen blev not so happy campers. Sen tog Simon Mira på en promenad och mutade henne med korv så att hon blev tyst.



Fredagen var ju den kvällen man kunde supa till på eftersom att de flesta skulle köra på söndagen. Det gjorde jag, ordentligt. Dock drack jag inte så mycket. Men satan så starkt. Min sista grogg, som drog mig ner i fördärvet, hade jag blandat i hop i en ölflaska. Den må se oskyldig ut, men i den satt djävulen och väntade. Jag var vad man kan kalla i fiin form.




P och Kepsen bodde nere på badplatscampingen. På nattkvisten skulle jag, Simon, Peter och Kepsen gå ner dit för att leta efter P. Jag tänkte att vi skulle ta trappen, eftersom att vi inte hade band kunde vi inte ta lerbacken. But no. Tydligen finns det en backe, som får den andra lervägen att likna en asfalterad, plan väg, som leder direkt ner till badplatscampingen. Eller backe var nog milt, dödsstup är mer rättvist. 

Jag vet inte om det var en helt genomtänkt idé att gå ner för det stupet i tokfyllan, när det var kolsvart och när man aldrig hade varit där förut. Med livet som insats och ett par skrubbsår senare tog vi oss i allafall ner. Mitt i backen hade Simon lite tråkigt och gjorde en piggybackride på Niklas. Satan vad dom tumlade runt.

Väl nere var inte P där, så det var bara att ta sig upp igen. På vägen tillbaka var Simon helt plötsligt borta. Han hade på ca två sekunder lyckats krångla av sig alla kläderna och kastat sig ut i vattnet utan att jag ens märkte det. Men eftersom att vi alla var i fin form så passade jag, Peter och Niklas också på att ta ett nattligt näckdopp.

Jag är sjukt mörkrädd, hatar mörkt vatten och badar alltid med något slags plagg på. Vet inte riktigt vad som hände, men ska man göra det så lär det väl vara på Urkult :).



Jag försökte dokumentera djävulsbacken i dagsljus, men det blev inte alls en rättvis bild. Det är sjukt brant. Ni som varit där vet.



Lisa var så jäkla huslig, hon styrde upp lagad frukost, lunch och middag varje dag. Ända från tisdagen. Det är banne mig inte illa pinkat!



På lördagen var vi ute på upptäcksfärd. Jag har ju insett att det finns mycket mer av Urkultsområdet som jag inte har sett de tidigare åren. Himla trevligt ställe det där. Det fanns en rolig skylt som en husägare hade satt upp, han gillar nog inte Urkult lika mycket som andra gör.



Mitt på dagen bestämdes det att vi skulle gå ner till forsen och bada. Det var väldigt fint där nere.






Det var faktiskt inte så kallt i vattnet, trots att forsen var så nära. Jag badade i och för sig inte, men det gjorde Simon, Lisa och P. Däremot tvättade jag håret, så jäkla gött. Inte så smickrande bild, men det bjuder jag på.




Simon den oviga kraken behövde lite balansassistans när kläderna skulle på:)



Den obligatoriska trappbilden.



Lördagen blev som sagt betydligt mycket lugnare än fredagen, men jag hade fortfarande väldigt roligt.






Så här ska man dansa när Aliens landar:)



På söndagen tog jag tydligen inga bilder. Men det var en typisk packa-, äta- och åkahemsöndag. Det regnade när vi vaknade. Jag och Simon sov i mitt tält, som vi vet inte är särskilt vattentätt, men det gick bra ändå. På luftmadrassen sover man ju ändå som gudar. Tack och lov avtog regnet relativt snabbt. Därav blev det även en väldigt trevlig motorcykeltur på vägen hem.

Sådärja. Slut på dokumentering av årets Urkult.


Kommentarer
Postat av: Z

Ni verkar ha haft det bra, skönt att vädret va bra, de året vi åkte regnade ju skit mycke på fredagen. Vad roligt att ni näckbadade, Go Anneli!;)

2010-08-13 @ 15:45:28
URL: http://awomantolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0