Fordon och sånt.

Nu är min semester slut. På måndag börjar den gråa vardagen igen. Bara vädret kan bete sig så går det bra för mig.

Idag har jag hängt med Simon och Robert, Vi har varit runt och donat med lite allt möjligt. Bland annat åkte vi till Lungvik där Robert har sin jobblastbil. Efter att Simon hade testkört den en del fick även jag ta den på en liten tur. Det var jäkligt fräsigt att måste jag säga. Man kände sig lite småkaxig när jag satt två meter upp och rattade runt en fetstor långtradare. Jag körde i och för sig en ytterst minimal tur runt området. Men ändå!



Efter det tog vi en sväng till Tekniklandet i Ope. Jag har aldrig varit där förut och ska jag vara ärlig så har tanken inte heller slagit mig, för jag har nog antagit att det är ganska trist där. Men det var faktiskt ganska schysst. Det fanns en stor hall med gamla stridflygplan och sånt. I en annan hall hade Jämtlands veteranbilsklubb en utställning med jäkligt gamla bilar.  

I den hallen fanns bland annat en av Östersunds gamla stadsbussar. Det syns inte så väl på bilden men det står "Odensala - Öhnet" längst fram på den. Tydligen var den i trafik på den sträckan mellan 1929-1938. Hur coolt är inte det egentligen? Well, jag tycker det i alla fall.



I en tredje hall fanns en utställning från den svenska garnisonen. Från karolinertiden fram till nu. Av de tre hallarna tyckte jag mest om denna. Jag inser ju hur nördig jag låter, men jag tycker att svensk historia är jätteintressant.

Det känns som att det har varit en ganska grabbig dag idag. Helt okej för mig!

Hej då med er.


Kommentarer
Postat av: Susanne

nice med museum, jag hänger gärna på dit någon dag om du får lust att åka dit igen! :)

2010-08-22 @ 23:10:39
URL: http://caminandoporlavida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0