Devil in disguise

Jag är kattvakt. Kajsa och Tigger är här. Kajsa har ju varit här ett par gånger förut och hon är lika knasig som vanligt. Med henne kom också, den åtta veckor gamla, Tigger. Man ska inte luras av dess söta yttre. Bakom den lurviga pälsen gömmer sig en djävul av det värsta slaget.

Att så små tänder och klor kan jävlas så mycket. Hon har till och med bitit mig i ögat två gånger. Ögat! Hon är i och för sig djävulskt charmig när hon är sömnig. Men i all övrig tid så är hon ett monster. Eller som en kattunge brukar vara helt enkelt. Hade hon istället haft något syskon att jävlas med kanske mina fötter varit lite mer hela. Men jag klagar egentligen inte så mycket. Det är alltid mysigt med lurvigt sällskap.




Den här veckan är den sista på min semester. Det gör mig faktiskt inte så mycket att börja jobba (det kommer jag antagligen få äta upp på måndag morgon:)). Det ska bli skönt att få till lite vardagsrutiner igen. Jag har haft en skön semester. Denna vecka har i och för sig inte börjat så bra. Jag inledde måndagen med en dyngförkylning. Inte coolt att bli förkyld på sommaren.

Sen är det också ganska trist att ha semester när ingen annan har det. Ska ta det i beaktning till nästa år.

Idag har jag, laddad med Otrivin och Lambi, gett mig ut på en motorcykeltur med mamsen. Det var ju så himla fint väder och jag fick lite panik av att sitta inne och snora. Vi åkte runt frösön och ut på rödön en sväng. Det var himla trevligt!

Näe, nu ska jag fortsätta snora.


Kommentarer
Postat av: moa

Ursh vad tråkigt att du blivit förkyld. Hoppas det blir bättre snart. Krya på dig helt enkelt. Och lita aldrig på en sötnöt i lurv kostym, dom är alla lika djävolusiska. ;0)

2010-08-18 @ 22:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0