Snart så..

Jag håller på att öva som bäst på mitt gitarrspelande. Försöker lära mig läxan till lektionen i morgon. Men jag har varit nära på att skita i spelandet helt och hållet flera gånger på grund av de satans barréackorden.

Men skam den som ger sig.

Även fast jag tvivlar väldigt mycket på att jag någonsin kommer att lära mig det, så måste jag erkänna att jag gör framsteg. I början fick jag kramp i händerna bara av att fundera på rätt fingersättning. Nu får jag dit fingrarna på hyfsat rätt ställe, utan större svårigheter. Det som är kvar är att få det att låta rent och kunna göra det snabbt.

Nu till något helt annat. Simon har vid några tillfällen påpekat hur slö min kökskniv är och att jag inte är skillad nog för att slipa den bra.

Oj, oj, OJ vad fel han hade.

Jag är ju något av en mästare att vässa knivar har det visat sig. Det beviset fick jag idag när jag skulle diska den förbannade kniven. Jag vet inte riktigt vad som hände men plötsligt hade jag ett härligt, djupt, blödande snitt rakt över pekfingret. Skitkniv. Den var nyvässad igår dessutom. Där fick man för att man skulle vara duktig.

Näe nu är det sovdags. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0