Jag dansar aldrig nykter.

Helgen är snart slut och på torsdag är det julafton. HUR gick det till? Jag har tusen saker att göra, och noll energi att göra det med. Något som jag däremot har lyckats åstadkomma under helgen är att gå på dans. Japp ni hörde rätt! Jag och Zandra tog på oss dansskorna och föjde med Emma på dans på Folkan. 

Innan dansen bjöd Emma på Tacos i hennes nya lya på frösön. Väldigt trevligt! Sen halkade vi oss ner till bussen för att åka till Folkan och sen stå i en snorlång och skitkall kö. Väl inne fick vi svänga våra lurviga. Jag har inte varit på styrdans sen gymnasiet. Men det var himla roligt! Lite omväxling från trängseln på G3.

  
  
 
Precis som Uggla säger så vill man ju inte dansa nykter. Men man fick visst passa sig lite med det. För gränsen mellan att ha druckit precis så mycket man behöver för att våga dansa och att dricka precis lite för mycket för att tappa takten alldeles för ofta, var banne mig hårfin. Men övning ger färdighet har jag hört.

Idag vaknade jag bakis, men det har gått över. Nu ska jag diska, sticka ett par vantar och slå in klappar.

Au revoir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0