Efterlängtad reunion

Sen sist jag skrev något har det hunnit vara jul och sånt.

Julafton spenderades mestadels i bilen.

Först åkte jag, mamma och Kev till mormor där vi fick spendera lite quality time med Andreas och Anton. Sen iväg till Bäck för julfirande hos pappa och farmor. Efter det hämtade jag mamma och Kev i Höge och passade på att önska hela familjen Wernäng god jul. Det kändes lite som förr när de var hemma i huset igen. Mysigt! Vi åkte sedan tillbaka till mormor för att äta julmat. På kvällskvisten när klapparna var öppnade åkte vi tillbaka till stan. Jag skjutsade hem mamma och Kev, hämtade upp Emma och for tillbaka till Simon där kvällen avslutades med fest. Puh.

Trots en del komplikationer var det en bra julafton. Fina klappar fick jag också!

  
  

Juldagen spenderades i stillhet. Först var det jullunch hos Simon med Micke och Elin. Sen hem till soffan och där fastnade jag. Emma kom på kvällen och utgjorde filmsällskap. G3 kändes inte så lockande så det var bara skönt.
På annandagen lyckades jag släpa med mig en trött Simon ner på stan och in i vimlet för lite mellandagsshopping. Det blev inte mycket handlat men det viktigaste kom med.

Sen hem för uppiffning inför kvällens fest.

Jag fick ju nämligen finfinbesök på annandagen. Åsa, Emma, Lisa och Susanne kom hem till mig för mys och fest. Supperroligt. Jag minns inte när alla vi fem träffades tillsammans sist. Planen var att vi skulle förfesta hos mig och sen dra ut på krogen. Förfesten toppades av Singstar. Det tyckte vi var väldigt roligt. Men det gjorde tydligen inte grannarna. Klockan elva, plingade det på dörren. Man kunde då tro att det var någon trevlig granne som behövde lägga sig tidigt och kanske ville att vi skulle sänka ljudet lite. No, dom hade ringt Securitas dom jävlarna, som vänligt men halvbestämt undrade om vi inte skulle på krogen nu?

  
  
  

Vad är det för gnällspikar man bor med som inte kan tåla förfest med lite glad sång på en lördag då klockan inte ens var elva? Vi var säkert högljudda, men kom då och säg till själva, så blir det genast lite trevligare stämning.
Oh well, efter 45 minuter tog vi vårat pick och pack ut i spösnön och förväntade oss att våran bokade taxi skulle ta oss ner på stan. No, ingen taxi. När jag sen ringde sa operatören att JAG inte hade ringt, eller så hade jag bokat med ett annat bolag. Eh nä. Man kan väl säga att jag inte var så upplagd för uppkäftiga telefonister, så jag bokade vänligt och bestämt en ny taxi. Innan den hann komma så såg vi en buss. Har aldrig tänkt på att man kan åka nattbuss från torvalla till stan. Fördel: priset. Nackdel: lång omväg.

  

Väl på krogen blev det dansning för hela slanten. Jag och pizzaturken kom till en ny nivå i vårat förhållande då han förklarade att han älskar mig. Jösses. Haha. Men överlag hade jag en superrolig kväll. Tack tjejer!

  

Dagen efter hade vi bakisdag med b-film och MAX. Gött! Simon kom till mig på kvällen och det blev lite mer film och mys.

I måndags blev det mer mellandagsshopping. På kvällen var tanken att vi skulle se Avatar. Så blev ikke fallet. I söndags var det endast tio platser bokade. Så vi gjorde ingen förbokning. Rookie mistake. På måndagen när vi kom dit var det endast 8, väldigt utspridda, platser kvar. Och då hade inte alla framför oss köpt sina biljetter ännu. Men men det får nog bli efter nyår istället. Man vill ju se den på bio.

Idag ska jag dona lite hemma, gör en del ärenden på stan och se till att allt handlat inför nyår. Jag kommer rycka med mig Emma och spendera nyår i Vällviken. Festerna där är alltid roliga så det kommer nog bli bra. Jag har till och med, för första gången i mitt liv, köpt raketer! Kommer dock inte tända dem själv. Det får någon händig karl göra. Sen ska Simon firas också! Världens bästa fyller 25 den första. Så nyårsfesten blir nog en kombinerad födelsedagsfest.

Jag ser framemot 2010. Det kommer bli ett bra år, det känner jag på mig. 2009 blev långt ifrån ett bra år även om det har styrt upp sig lite mer på slutet. Jag ska skriva ett låångt och gediget nyårslöfte i hälsans tecken. Och sen ska det banne mig hållas. Japp, så får det bli!

Hejdå, vi syns om ett år.




Kommentarer
Postat av: Z

Satan vad snygg du var i håret, fick du den där tre-gafflade i julklapp lr har du köpt den efter?? Som sagt, du å jag, hälsans tecken.

2009-12-30 @ 20:25:15
URL: http://awomantolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0