Lucia

Satan vad helgerna springer iväg snabbt.

Förra helgen var jag och Emma på födelsedagskalas hos Lisa. Vi hade trevligt och det blev sushi, singstar, lite nakenchocker och twister.

  
  
  

Under veckan har jag jobbat, afterworkat, gått på föreläsning, gått på gitarrlektion och justja, i torsdags gick jag och Emma och piercade oss.

Jag har väldigt länge fnulat på att pierca tragus, men aldrig gjort något åt det. Så för en vecka sen pratade jag och Emma om det, och att hon ville pierca läppen. Sagt och gjort blev det bestämt att det skulle bokas tid i veckan. Ungefär lika snabba puckar som med tungan. Nervösa som småflickor åkte vi till Faffa och fick det gjort. Det gjorde hyffsat ont, men inte så farligt.

Voíla!


I fredags var det dags för julfest på jobbet. Festen var på Temperance och innan dess var jag och kollegorna på Innefickan och tog en fördrink. Julfesten överlag var jätterolig, även om maten var sådär. Det startade med ca 120 personer på festen, men på slutet var det nog bara runt tjugo stycken som var kvar och skakade sina lurviga. Det blev djävulskt mycket dans. Roligt var det! Har till och med träningsvärk o magen(!?),

Runt halv ett drog jag, Malin och Eddie till småbarnsdisco på G3. Sjukt mycket folk var det. Det var helt värdelöst. Vi tog oss längst in på dansgolvet, blev runtknuffad och stampad på i tio minuter innan vi vände och gick ut igen. Kvällen fick istället avslutas på Bishops Arms. Sen skjutsade älsklingsSimon hem mig ♥.

  
  
 

Igår tog jag det bara lugnt. Städade lite hemma, sen kom Emma över och vi byggde pussel, tittade på serier och snackade skit. Bra lördag!

Idag har jag tagit det ännu lugnare. Har övat en massa gitarrspel. Tycker ännu mer synd om mina grannar nu för jag har inte fått tillbaka rösten som jag tappade i fredags.

Adios.


Kommentarer
Postat av: MoA

Tragus... jag kommer ihåg att det inte var så farligt att ta själva hålet men faaaan va lång tid det tog att läka. Och under den tiden hade jag ont till och från... Vet du att det kan ta upp till ett år att läka. =/

2009-12-15 @ 08:57:31
URL: http://hellica.blogg.se/
Postat av: A

Ja själva håltagningen var rätt ok. Det gjorde lite ondare när han skulle kråta in ringen. Har också hört att det är djävulskt lång läktid. Oh well. Det blir nog bra det där=)

2009-12-15 @ 12:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0