En lite trevligare lördag

En av alla mina miljarder laster är att jag är väldigt svag för semlor. Och igår kom Simon på den briljanta idéen att vi skulle baka just semlor. Tro mig, jag var inte särskilt svårövertalad. Vi kokade ihop mästerverken hemma hos Simon och bjöd sedan Lisa och Peter. 

Jag vet inte vart det gick fel, men bullarna jäste på bredden istället för höjden, vilket gjorde att de blev något platt. Men det gick fint för då kompenserade vi höjden med massor av grädde. Det resulterade i monstersemlor. Dom blev galet stora. Men satan så goda. Särskilt brödet faktiskt, jag har nog aldrig ätit ett godare semlebröd, if I may say so myself:)



Efter detta kalas föll vi alla in i någon slags semlekoma. Det fick vi dock skaka av oss snabbt för halv sju skulle jag och Simon på bio och se Gulliver's Travels 3D. Helt okej film. Inte direkt en biofilm, men jag gillar Jack Black.



Direkt efter bion åkte vi och hämtade upp Lisa och Peter igen och for sedan vi ut till Vällis. Där blev det middagsbjudning. Micke hade plockat fram sin allra konstnärligaste sida och hade kockat ihop en riktigt schysst middag. Bäst var nog det lila potatismoset och flugsvamparna:).



Själv styrde jag upp en inte alls lika flashig, men ändå ganska god, välkomsdrink. Jag hittade inga sugrör eller paraplyn. Så en båt fick duga. Hehe.



Efterrätten var också fint upplagd. Det var himla gott, men inte riktigt lika gott som middagen dock för han hade dränkt den mörka chokladmoussen i en minst ett par flaskor JD kändes det som. Vi vet ju alla att whiskey inte är min grej. Men det blev inte Simon ledsen för eftersom att han fick min bit.



Resterande kvällen och natten spenderades på övervåningen med massor, och jag menar massor, av karaoke. Tydligen har jag numer inga skrupler när det gäller att sjunga karaoke nykter. Tyvärr. Ljuvliga toner I tell you. Vi ska nog vara glad att Micke och Elin inte har några grannar. Eller rättare sagt, grannarna ska nog vara glad för att de inte bor nära dem:).

Komiskt nog avslutades kvällen med Suspicious Minds á la M & A-style:). Och även nu kändes som en bra idé at first. But nooo. Nästa gång har jag förhoppningsvis lärt mig.:)

Jäkligt trevlig och spontan kväll. Kom hem runt halv fem i morse och somnade nog innan huvudet slog mot kudden.

Idag har jag tvätt- och städdag. Av någon anledning tycker jag att det är lite småmysigt att gå runt och putsa och fixa så att det blir fint. I övrigt kommer detta vara en otroligt händelselös söndag. Men det går bra.

By the way. Två tummar upp för parasitjävlarnas undergång! Inte ens en liten sekund för tidigt. Med det vill jag också säga att jag hoppas att Moa tar sitt pick och pack och kommer ner ögonabums:).


Kommentarer
Postat av: MoA

Åh den där jävla sången kommer att bli min död. =)



Var det något särskillt som firades i vällis eftersom det var så konstig mat?



Och ja... jag ska komma ner snart... Ska bara...

2011-02-21 @ 23:02:19
URL: http://hellica.blogg.se/
Postat av: A

Näe, det var nog inget särskilt (hoppas jag, för annars har jag nog glömt säga grattis till någon:)) utan jag tror bara att det var en spontanbjudning med lite annorlunda mat:)



Låter fint det! Can't wait:)

2011-02-22 @ 11:00:22
URL: http://tabularasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0