Modell för en dag

Stina ringde för en tid sedan och undrade om jag ville haka på något modellkör där man fick blir sminkad och sedan fotograferad. Lätt! Det lät som en rolig grej. Jag drog med mig Emma och hon tog med sig Bojan och i fredags gick det av stapeln.

Överlag var det en mycket trevlig dag med finfint sällskap. Men satan jävlar vilka långa väntetider. Vi skulle vara på plats och starta kvart över tre. Jag kan säga att kvart över tre hände det sipp. Däremot närmare fem fick vi sätta oss och bli sminkade. Jag var inte särskilt imponerad av min sminkning, jag hade nog kunnat gjort det mycket bättre själv. Men de andra blev fina.

En sak till. Nog för att jag är blek i normala fall, men vad faen. Jäntan sminkade mig ju som ett jävla spöke. Som man kan se var jag betydligt oblekare osminkad. Not cool.




Efter ytterligare en tids väntan var det dags för fotografering. När vi kom på plats undrade man ju vad fasen det skulle bli av det där. Våran grupp hade en egen fotograf som kuskade runt en på ungefär åtta olika "scener". Och många av dem såg rätt tacky ut. Sedan blev man instruerad att göra diverse inövade poser. Och jag kan säga att de kändes att många var låångt ifrån smickrande. Men det var ändå en rolig erfarenhet att bli fotad på det sättet.

Till sist var det dags att titta på själva bilderna. Man var ju rätt skeptisk eftersom att det kändes lite b vid själva fototagningen. Men det var superfin kvalitet på bilderna och det var faktiskt några som inte var så jättetokiga. De andra hade jättemånga fina bilder. Synd bara att det var så satans dyrt, annars hade det kunnat vara kul att ha några kvar.

Dagen avslutades på Plaza, med ett väldigt efterlängtat mål mat. Det var gött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0