Mot Sherwoodskogen!

Jag sitter just nu i bilen på väg till kräftkalas hos Linus och Kim i Småland. Som resesällskap har jag Simon, Lisa, Maja, Peter, Andreas och Elias. Vi startade vår resa igårkväll vid halv tio. Just nu är vi bara tio mil från målet.

Det har varit en väldans trevlig roadtrip. Vi åker i Lisa och Peters familjebil. Maja och Elias sitter längst bak. Simon, Peter och Ante festar i mitten och jag och Lisa kör. Vi har delat på sträckan. Jag körde mellan halv två fram till nästan sju. Nu när klockan är 8 har jag varit vaken på lite övertid (det har vi alla), med tanke på att jag klev upp sju igår. Men jag är pigg som en lärka! Men det hjälper ju inte när alla andra är trött och osocial.

De enda incidentarna på vägen var att jag antagligen tappade mitt kortetui med alla kort i, vid en kisspaus i en skog någonstans. Sen dog bilen i Upplands Väsby, då klockan var runt 04.30. Vi hade råkat tömma batteriet medan vi tankade. Vi fick låna kablar från macken, sen var det bara att vänta på någon som skulle tanka i svinottan som kunde hjäpa oss. Efter en bra stund kom vi dock iväg.

I natt var det fest med frågesport och grejer men nu är det bara jag, Maja och Lisa som är vaken. Trööökigt!
Dessutom har vi tydligen kört förbi Gränna alldeles nyss. Inte ens en liten polkabit kunde man få.

Kisspaus!




Jahapp. Nu är det många timmar senare och jag sitter inte alls i bilen längre. Vi har kommit fram till Linus och Kim och jag har lyckats få till 2 timmars sömn. Men efter 27 timmars vakenhet så känner jag mig fortfarande hyfsat groggy. Jag är ju en inrotad pensionär som behöver minst åtta timmars sömn varje natt för att överleva.

Jag hann aldrig publicera det tidigare inlägget för datorn dog innan jag hann lägga upp alla bilderna. Därav det smärre tidshoppet i mitt inlägg.

Nu ska vi äta lunch. Sen ska ett team på bolaget och ett annat ska tapetsera väggar. Jag ska göra mitt yttersta för att hamna i bolagsteamet.:)

I morgon är det kräftkalas! Wohoo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0