Valborg i Brunflo

Jag kom ju på att jag har glömt att skriva om valborg som jag hade tänkt göra förut. Den helgen spenderades i alla fall i Brunflo hos Lisa och Peter i deras nyinköpta hus. Valborg brukar kunna innebära gårdsstädning och krattning. Så var fallet även här. Vi fick dock grillat som belöning. Det var gött!




Eftersom att jag är en lite smygpyroman ledde jag ett litet elda-upp-grässmattan-projekt. Det gick sådär. Det enda som brann var i princip strået jag tände på. Jäkligt störigt. Men sen kom jag på en finfin idé och byggde en egen fackla med hjälp av en pinne, en gammal handduk och en massa tändvätska. Den blev mycket bra! Jag sprang omrking som en liten maniac över gräsmattan och tände på allt jag kom åt. Det hjälpte väl inte så mycket mer, men det var roligt!

I Lisa och Peters hus finns en hel del renoveringsbehov. Bland annat är deras plan att slå ut en vägg mellan två sovrum och göra till ett vardagsrum. Och på kvällen när vi var där tyckte vi inte att det fanns någon anledning att dra ut på det, så vi gick in för riva vägg.

Grabbarna började och fick till slut upp ett hål.




När det var gjort gick dom ut. Då tog jag och Lisa saken i egna händer och rev ner hela skiten. Satan vad roligt det var. Lisa grävde bort yttervägg med kofoten och jag slog bort betongen med storsläggan. Fy fan vilken träningsvärk jag hade i ryggen dagen efter. Den där jäkla släggan var tung som flera as. En perfekt aktivitet om man har lite aggressioner som behöver komma ut:)




Visst ser det ut på några av bilderna som att jag har en liten beef med väggen?:)

Ännu senare på kvällen när vi kände oss nöjd med vår demolering bestämde vi oss för att ta en tur till badhusparken för att kika på brasan. Vi var ju dock rätt sen så den var ganska liten, men den var varm och det var trevligt. Stället kryllade dock av fulla fjortisar. Satan vad jag är gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0