För ett tag sedan firade vi nyår och min fina Simon

Nyårsafton 2010 spenderades tillsammans med Robin och Madde i hennes föräldrars hus ute vid havet i Hudiksvall. Föräldrarna i fråga var i Thailand under tiden så vi hade FF:). Det var galet mycket snö där. Mellan huset och förrådet, på väg ner till bastun hade de tillochmed grävt en tunnel så att man skulle ta sig igenom. Jag är ju som oftast en stark förespråkare av sommar men det var så himla mysigt när det var så mycket snö. Det var precis så mycket snö som man minns från när man var liten. Oturligt nog hade jag inga vettiga kläder med mig, annars hade jag lätt kastat mig ut och byggt snökojor hela långa dagen.



Man ser även inne från huset att det var endel snö.



Istället för att bygga snökoja ägnade vi först lite tid att sitta en stund i deras bastu. Det var rätt gött fastän jag generellt inte är särskilt förtjust i bastus.



Sedan var det dags för mat och allt som hör därtill. Till förrätt blev det lite tapasplock, till varmrätt entrecote, potatisgratäng och kantarellsås och till efterrätt blev det awesome cake. It was gooood. 



 

Tolvslaget firades utomhus och vi hade införskaffat en endaste raket. Det var någon slags rakettårta som skulle skjuta iväg 25 skott ungefär 30 sekunder och ungefär 30 meter upp. My ass. När dom väl fick fyr på den där jäveln så puttrade den i ca 5 sek och avslutade med en halvstor raket som banande iväg rakt mot oss och huset. Då höll jag banne mig på att göra i brallan. I min flykt därifrån sparkade jag också ut champagnen. Typiskt
Men det var ändå ett trevligt tolvslag.



När vi kom in igen åt vi själva efterrätten och under tiden var det paketöppning eftersom att världens bästa och finaste Simon fyllde år. Sedan spelades det lite sällskapsspel innan det blev nattadags. Jag minns verkligen inte sist jag hade en sådan lugn nyårsafton. Det måste ju också ha gett en del vuxenpoäng att ha parmiddag och allt. Men lugnet till trots så hade jag supertrevligt. En riktigt mysig nyårsafton!



På nyårsdagen, återigen Simons födelsedag hade vi en väldigt skön mys- och slappdag. Vi skottade snö, tittade på film och spelade spel. På kvällen kom grabbarna på att vi skulle gräva fram en grusplätt i snön och göra en brasa så att vi kunde grilla korv. Det var inte igår. Sagt och gjort styrde de upp det och korvgrillning blev det. Göttans!



På söndagen var det dags för hemgång för mig och Simon. Robin och Madde skulle stanna kvar och vara husvakt ett tag till. Med anledningen av gårdagens födelsedag och det faktum att Simon fullkomligen älskar smörgåstårta, åkte vi helt sonika hem, bakade en awesome smörgåstårta och bjöd in folk. Men det måste dock ha blivit en miss i inbjudan för helt plötsligt var lägenheten fylld av en massa barn. Det var säkert närmare 10 stycken. Skumt det där. Och av någon ytterligare konstig anledning lyckades jag bara få med just barn på bild. Inte en enda på Simon som faktiskt var själva födelsedagsbarnet. Dålig fotograf.



Sådärja. Nyår 2010/2011 avklarat. Dessutom utan bestående men.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0