Bajständer.

Idag var jag hos tandhygienisten. Inte ett enda hål. Wohoo. Den lyckan varade ju inte särskilt länge. Jag har tappat delar av en fyllning i en tand. Det vet jag ju om, men det gör inte ont så fine by me. Men hon tyckte absolut att det skulle fyllas igen för att minimera risken att det blir hål där framöver.

Okej då.

Då kommer hon och säger att det finns två alternativ. Alternativ ett var att fylla igen med någon slags plastfyllning. Alternativ två är att bygga en ny krona, som då är mer hållbar än det första alternativet. Och sen kläcker hon ur sig priset. Alternativ ett: 2800:-, alternativ två: 5500:-. Är dom alldeles från jävla vettet?

Hmm svårt val, det blir plastfyllning.

Fick tid igen redan i morgon för att få skiten gjord. Men jag är bitter. Var så himla nöjd att jag inte hade hål, som jag nästan alltid har, och så kommer dom med det här.

Så, behövde bara avreagera mig lite.

Det hjälpte inte. Jag är fortfarande bitter. Och snart jävligt pank.

Hej då.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, tänderna är aldrig en billig historia..därför väljer jag att inte gå till tandläkaren.. Testa det du också. Blir mycket billigare, jag lovar! Haha=)

2010-11-09 @ 15:49:11
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åååh stackars Anneli, fyyy vad värdelöst!! :/ Snygga ni va på Halloween förresten! Lycka till med tänderna..

2010-11-09 @ 20:10:48
URL: http://caminandoporlavida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0